Ahad, 16 Oktober 2011

MINDA SEPARA SEDAR

Dalam satu kajian secara saintifik kuasa minda, alpha brain wave merupakan salah satu faktor utama seseorang mendapat ilham yang begitu hebat dalam hidupnya. seolah-olah ia membangkitkan rahsia dari dalam dirinya untuk dipersembahkan kepada alam realiti. Ia sebenarnya adalah anugerah tuhan bahawa minda manusia adalah yang terbaik berbanding makhluk lain. dan ia diakui sebagai manusia itu sebaik-baik ciptaan spt dalam surah at-Tiin ayat 4.
Dr. Joseph Murphy pengarang buku The Power Of Your Subconscious Mind pernah berkata bahawa kekayaan itu sebenarnya adalah bertitik tolak daripada keyakinan dalam diri seseorang individu.. Sekiranya kita menstimulasikan dari dalam diri melalui minda separa sedar bahawa "aku yakin boleh jadi kaya dengan cara yang tersendiri" dengan secara automatik, badan dan fikiran akan terarah kepada matlamat tersebut dan akan menerima beberapa kesan yang mengagumkan sehingga berjaya..

Dan ini juga berlaku pada ramai jutawan jika diperhatikan.. Spt salah seorang dalam documentary video The Secret, John Assaraf (multi-millionaire entrpreneur) sblm dia kaya dulu pernah buat satu 'dream board' .. iaitu sebuah papan kenyataan kecil yg meletakkan gambar-gambar kereta impian, rumah idaman dan pelbagai lagi 'dream' dia untuk jadi kaya-raya dengan memiliki banyak harta berharga..

Dan dalam masa 5 tahun selepas itu beliau mendapat apa yang beliau inginkan.. rumah mahligai yang besar, kereta yang cantik dan family yang bahagia.. Ini bermakna kuasa minda separa sedar boleh di'train' sebaik mungkin dan sistematik..

Saya percaya pada kuasa minda separa sedar .. kerana saya turut mengalaminya sendiri.
Sebagai contoh saya impikan sebuah karier yang diidamkan, ada office beraircond, sebuah kereta idaman dan sebuah rumah di bandar yang strategik.. alhamdulillah kini saya sudah memilikinya kerana percaya pada kebolehan diri sendiri. Dulu saya adalah 'nothing' tidak mempunyai apa-apa yang boleh dibanggakan.. Tapi kerana saya ada 'keyakinan' dan selalu tanamkan azam untuk mencapai apa yang diimpikan sudah tentu ia akan membuahkan hasil dalam jangka masa yang tertentu. Cepat atau lambat bukan persoalan, tetapi sejauh mana anda yakin pada diri anda sendiri..

Mungkin saya akan dedahkan sedikit rahsia yang saya baca mengenai kuasa minda yang melibatkan keyakinan dan kepercayaan.. Apa yang penting adalah 'positive thinking' dalam hidup.. ia sebenarnya mempengaruhi hidup semua... Bacalah ayat-ayat di bawah dan selaminya jauh dalam diri.. jika anda percaya.. ia akan sebati dalam diri utk berjaya lebih hebat...

Everyday I'm growing richer
I love money. Money loves me.
Making money is fast and easy.

I enjoy the process of making money.
I am born to be rich.

I spend and give away my money wisely and
money flows back to me multiplied.

I provide tremendous values to the society.
In return, I get back tremendous wealth...
When money starts flowing into your life, remember to keep circulating it back into the society. Money is like your blood, it must be circulated in order to keep yourself financially healthy.....
Tips seperti ini anda perlu bayar beratus dollar usd di luar negara.. tetapi saya percaya jika saya kongsikan sesuatu yang berharga dengan anda semua ia akan memberi manfaat semula kepada saya berpuluh kaliganda... itulah 'keyakinan' yang saya percaya selama ini sehingga berjaya merealisasikan banyak perkara dalam hidup..

Anda bila lagi nak gunakan kuasa minda ini ?
Bila dah tahu praktikkannya dengan penuh kebaikan dan ia akan dibalas dengan berkaliganda baiknya di masa depan.. Dan bagi orang Islam mereka ini bertuah kerana dikurniakan rahmat dan pahala berganda.. percayalah pada tuhan kerana Dia akan memberi rezeki dari sumber yang tak disangka-sangka.. wayarzuqhu min haisu la yahtasib.. (petikan ayat seribu dinar)..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan